Een vrijwel lege Grote Markt. Op een ontspannen jongedame en een kelner na is er nauwelijks iemand te zien op het normaal zo drukke plein.
Café-restaurant De Bolderij in de Guldenstraat voert een eerste test uit in de aanloop naar een terras op de ster van de Grote Markt. Een dame zit ontspannen aan een tafeltje, terwijl de ober met zijn dienblad paraat staat alsof een terras op deze plek de gewoonste zaak van de wereld is. In 1967 is dit echter allesbehalve vanzelfsprekend. Het plan is ambitieus: tachtig stoelen met tafels en een tent met bar moeten op de Grote Markt verrijzen. Op het fotomoment is er overigens nog geen sprake van een drankvergunning. Maar ach, een frisje is óók lekker.
Herinnerings in beeld - De geschiedenis van Groningen in beeld gebracht door Museum aan de A en de Groninger Archieven in de Groninger Gezinsbode. Deze week door Emmy Loer.