Eind 2017 vroegen wij u onze dienstverlening te beoordelen, zowel in de archieven zelf, als aan de telefoon, per e-mail en ook online, via de website. Er is goed gehoor gegeven aan deze oproep. 135 mensen hebben de moeite genomen de vragenlijst in te vullen en daar danken wij u hartelijk voor. Op deze manier krijgen wij een aardig inzicht in hoe u onze dienstverlening waardeert.
Om maar direct met een rapportcijfer in huis te vallen: u gaf ons gemiddeld een 8,2. Dat is een heel goede score waar wij erg blij mee zijn. Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten.
Algemeen gezien maakt u veel gebruik van onze websites www.groningerarchieven.nl en www.allegroningers.nl. Daarnaast haalt u veel nieuwtjes en andere leuke zaken van en over de Groninger Archieven van de sociale media. Vooral Facebook is populair, maar ook LinkedIn en daarna Twitter.
Groninger Archieven staat midden in de samenleving.
En
Via Facebook volg ik het nieuws en vind het heerlijk om te lezen.
Over het algemeen bent u goed te spreken over de dienstverlening hier in de archieven zelf. De telefonische afhandeling van vragen beoordeelt u hoger dan het landelijke gemiddelde. Met een aantal verbeterpunten gaan we aan de slag.
Sinds januari 2018 hebben wij een nieuwe website. Een aantal verbeterpunten is daarmee al verwerkt.
De vormgeving van de website zou een stuk beter en duidelijker kunnen door de informatie beter te groeperen met minder tekst, waardoor het makkelijker navigeren wordt.
Dat is inderdaad de opzet geweest van onze nieuwe website: zoeken, vinden, presenteren, met zo weinig mogelijk toeters en bellen. Natuurlijk komen we nu andere zaken tegen. Wanneer u problemen ervaart met het gebruik van de nieuwe website, dan kunt u deze altijd mailen naar
Een aantal andere verbeterpunten, zoals het digitaliseren van bevolkingsregisters kunnen we niet direct realiseren, maar het heeft onze aandacht.