Lezing Imke Gerritsen - De Groninger culinaire geschiedenis

Lezing Imke Gerritsen - De Groninger culinaire geschiedenis
Woensdag 7 december 20.00 uur
RHC Groninger Archieven, Cascadeplein 4

Op 7 december geeft Imke Gerritsen een lezing over de Groninger culinaire geschiedenis. De lezing is gratis toegankelijk voor alle belangstellenden.

Imke Gerritsen verzamelt culinair erfgoed, handgemaakt keuken gerei en de verhalen erachter. Culinair erfgoed heeft lange tijd niet de aandacht gekregen die het verdient. Maar de laatste jaren is er gelukkig volop belangstelling voor oude  recepten en technieken. Zo staan er nu bijvoorbeeld al vier culinaire tradities op de Nationale Inventaris Immaterieel Cultureel Erfgoed. Tijdens haar lezing zal Gerritsen meer vertellen over Groningse  tradities rondom voeding, en over geloof en bijgeloof rondom Groningse producten. En natuurlijk neemt zij ook wat te proeven mee.

Vroeger runde Imke Gerritsen samen met haar moeder, Carolina Verhoeven, het Culinair Historisch Kookmuseum in Appelscha. Tegenwoordig verzorgt zij workshops, evenementen, catering en lezingen met haar bedrijf Culivents en het Culinair Erfgoed Centrum. Onlangs won ze de Dutch Collector Awards 2016.

De lezing wordt georganiseerd in samenwerking met Levend Erfgoed Groningen.
De lezing vindt plaats in de hal van de Groninger Archieven, Cascadeplein 4, Groningen. Aanvang 20.00 uur (de zaal gaat open om 19.30 uur). Toegang is gratis.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie - voor een toelichting kunt u bellen met Jona van Keulen, tel. 050-5992000.

Bijlage bij dit persbericht: Dienstmeisje schilt aardappels bij familie Reinders. Foto D.N. Reinders, circa 1895-1897. Collectie RHC Groninger Archieven (2138-7741).

Download hier de afbeelding in hoge resolutie (jpg)

Dienstmeisje schilt aardappels bij familie Reinders. Foto D.N. Reinders, circa 1895-1897. Collectie RHC Groninger Archieven (2138-7741). Dienstmeisje schilt aardappels bij familie Reinders. Foto D.N. Reinders, circa 1895-1897. Collectie RHC Groninger Archieven (2138-7741).