Centrale Dokters Dienst Groningen (CDDG) , 1998 - 2002
Uitleg bij archieftoegang
Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.
Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:
• Kenmerken van het archief • Inleiding op het archief • Inventaris of plaatsingslijst • Eventueel bijlagen
De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.
De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.
De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.
Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.
Centrale Dokters Dienst Groningen (CDDG) , 1998 - 2002
De Centrale Dokters Dienst Groningen (CDDG) werd door de huisartsen in de stad Groningen in het leven geroepen. Hiervoor werd op 29 september 1998 een stichting opgericht, waarna op 2 april 1999 met de werkzaamheden werd gestart
Beëindiging:
In 2002 is de Doktersdienst Groningen (DDG) opgericht, waarin alle huisartsen in de provincie Groningen en de kop van Drenthe samenwerken.