2688 Arrondissementsrechtbank en OM Groningen: strafzaken, (1925) 1940-1989
Uitleg bij archieftoegang
Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.
Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:
• Kenmerken van het archief • Inleiding op het archief • Inventaris of plaatsingslijst • Eventueel bijlagen
De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.
De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.
De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.
Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.
2688
Arrondissementsrechtbank en OM Groningen: strafzaken, (1925) 1940-1989
2688 Arrondissementsrechtbank en OM Groningen: strafzaken, (1925) 1940-1989
Series en archiefbestanddelen
B-correspondentie
U kunt dit stuk, mits openbaar, raadplegen in de studiezaal van Groninger Archieven. U heeft daarvoor de volgende gegevens nodig: Toegangsnummer:2688 Inventarisnummer:688
U kunt dit stuk, mits openbaar, raadplegen in de studiezaal van Groninger Archieven. U heeft daarvoor de volgende gegevens nodig: Toegangsnummer:2688 Inventarisnummer:688
Rapport betreffende de bevindingen naar aanleiding van de blokkades van binnenschipper bij het Eemskanaal te Delfzijl en de Prinses Margrietsluis te Lemmer, 1981
Datering:
1981
Omvang:
1 omslag
NB:
De achtergrond van deze blokkades is de eis dat het zand- en grindvervoer onder de evenredige vrachtverdeling wordt gebracht, zoals door de regering zou zijn toegezegd. De Tweede Kamer wilde echter een experiment met gunning van het vervoer per bedrijf